28 Temmuz 2013 Pazar

Çay Hakkında Gerçekler


Çay Hakkında Gerçekler

- Çayın etkisi ise demlenme süresine bağlıdır. çay yapraklarında da çabuk çözülen kafein mevcuttur.
- Eğer çay sadece 2 dakika demlenirse uyarıcı etki yapar.
- 5 dakikadan daha uzun bir sürede demlenirse adrenalize olan kafeini bağlayan tanik asitler açığa çıkar.Böylece çay sakinleştirici etki yapar.
- Çayın faydalarına baktığımızda ise adeta ecza deposunda saklanması gereken bir ilaç gibi olduğunu görüyoruz.
- Her türlü hazımsızlık, mide ağrısı, cilt kuruluğu ve öksürüğe iyi geldiği biliniyor.
- Çay, diş macunu gibi çok sayıda floroit içerir. Çaydaki tanik asitler dişdeki koruyucu etkiyi destekler, dişlerin üzerinde koruyucu bir tabaka oluşturarak diş taşı oluşumunu engeller.
- Çay banyo malzemesi olarak kullanıldığında enfeksiyon giderici ve sakinleştirici etki yapar.
- Göz maskesi olarak kullanılırsa kanlanmaya ve ağırlaşmış göz kapaklarına iyi gelir
- Demlenmiş çay suyunu evinizde ahşap temizleyici olarak kullanabilir, koyu renk mobilyalara uygulandığında çaydaki bileşenler eskimiş yüzeylere yepyeni bir parlaklık getirir.



4 yorum:

  1. ne kadar da bilmediğim yönü varmış çayı :) bu narada blogunu yeni keşfettim ve izlecin oldum bende beklerim

    YanıtlaSil
  2. Çayın bir kötü tarafı da var :( 1 bardak çay içtiğinizde maalesef vücudunuzdaki suyu çekmekte,sahurda hararetimi alsın diye içilen çay maalesef zararlı,bir çay bardağı çay içtiğiniz zaman 2 bardak su içmelisiniz.

    Ben pek sevmem çayı bu bilgi belki de beni daha çok sevdirmemeye çalışıyor :)

    Vermiş olduğunuz bilgileri de bilmiyordum gerçekten teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. canım headerin için bir teşekkür postu düzenledim....
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. vay birde çay içmeyin derler!
    sanırım kıskanıyorlar bu kadar faydalı bir içeceği :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...